Oh wat vind ik dit spannend! Ik heb hier zo lang naar uitgekeken… En ik kan je niet half vertellen hoe blij ik ben met het eindresultaat. Ik stuiter het afgelopen uur echt alle kanten op uit enthousiasme, oeps!
Waarom een nieuw logo? En nieuwe huisstijl?
Laten we maar zeggen: tijden veranderen. Je ontwikkelt je als persoon, je visie verandert en je bedrijf verandert mee. Maar goed ook natuurlijk. De laatste maanden werd me steeds duidelijker welke kant ik op wil met mijn bedrijf. Ook deze groei hebben jullie meegemaakt want ik weet dat er mensen zijn die me al volgens sinds ik begon met bloggen over voeding toen ik net afgestudeerd was als diëtist.
Inmiddels heb ik mijn eigen diëtistenpraktijk aan de kant gezet om te doen wat ik echt leuk vind: bloggen, vloggen en daarnaast ben ik Herbalife coach. Ik help mensen dus 1-op-1 en met een fantastische community naar hun doelen (qua fitheid en ook qua zakelijk stukje en dus financieel) en dat geeft zoveel plezier en voldoening! Ik vind het super leuk om jullie allemaal te leren kennen. En wat voor mij de allergrootste vrijheid geeft: dat doe ik allemaal vanuit huis. Ik werk wanneer ik wil en waar ik wil en dat is met Lot goud waard, haar zien opgroeien en ontwikkelen, er voor haar zijn. Ik kan niet uitleggen hoe dankbaar ik daarvoor ben dat we die mogelijkheid voor onszelf hebben gecreëerd. Maargoed, dat zien jullie ongetwijfeld terug op social media en in mijn blogs en vlogs. Het was voor mij heel belangrijk dat mijn nieuwe logo zou passen bij alles wat ik doe, dat het samenkwam tot één geheel en zou uitstralen wie ik ben.
Ramona Nieuwenhuisen Vormgeving & Styling
Ik vond dat als ik dit serieus wilde, ik mijn bedrijf ook serieus moest nemen en dus ook om tafel moest gaan zitten met een professioneel iemand die verstand heeft van ontwerpen. Tot nu toe hebben we onze logo’s namelijk altijd zelf gemaakt. Via via kwam ik bij Ramona uit en we besloten eens gezellig bij te kletsen. Ik kende Ramona namelijk al via onze Fitcamp die we nu een aantal jaren geven. Het wereldje is klein zo. We hadden een super goed gesprek met zeker een klik en daarom besloot ik er gewoon voor te gaan. We hebben uitgebreid besproken wat ik wilde, hoe ik dingen voor me zag en wat ik wilde uitstralen. Zij kende mij ook en kende ook mijn social media kanalen dus dat vond ik zelf erg fijn qua vertrouwen. Ik heb bewust weinig wensen aangegeven qua kleuren, lettertypes en stijlen omdat ik juist heel benieuwd was wat zij op zou pikken uit ons gesprek met de blik van een ontwerpster. Wat dat betreft ben ik heel open minded en sta ik voor veel dingen open.
Meteen bij het eerste ontwerp werd ik enthousiast. Het was natuurlijk nog niet af en nog niet helemaal ‘mij’ maar ik zag waar het heenging en toen wist ik meteen: dit zit wel goed. Na een aantal aanpassingsrondes is dit het eindresultaat geworden en ik word helemaal blij als ik het logo en beeldmerk zie. Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden? Wat ik belachelijk cool vind is het beeldmerk met de hoofdletter B. Ik heb in mijn vorige logo altijd een roze hartje gehad aan het eind van mijn logo en deze hoofdletter B in het nieuwe logo is dus een gekanteld hartje, wat ook weer terugkomt aan het eind. Ontworpen door Ramona. De laatste tijd ben ik heel veel bezig met authenticiteit, waarom doen wat iedereen doet. Durf jezelf te zijn, het is juist zo mooi als je gewoon je eigen ding durft te doen. Persoonlijk vind ik dit echt uniek aan deze nieuwe huisstijl en lijkt het me zo cool als mensen dat hartje dus associeren met Balance your Health, met mij en met ons.
De komende tijd zul je langzaam zien dat deze nieuwe huisstijl wordt geintegreerd op alle social media kanalen en zal mijn blog nog hier en daar wat aangepast worden.
Als we het dan hebben over oprecht enthousiasme dan druipt het volgens mij ook wel van dit artikel af maar als je op zoek bent naar een nieuw logo of net als ik een nieuwe huisstijl dan ben ik de eerste die zegt: dan moet je naar Ramona gaan! En dat meen ik serieus. Neem even een kijkje op haar website en Facebookpagina, voor meer informatie. Omdat ik altijd eerlijk naar jullie wil zijn: ik heb van Ramona korting gekregen op mijn nieuwe logo en huisstijl als samenwerking met mijn blog, maar ik heb er verder dus gewoon voor betaald.
Dankjewel Ramona, je hebt mij hiermee echt een stukje identiteit gegeven!
Volg ons via Bloglovin’, Instagram, Facebook of Youtube.